Aktifkan balik forum button quail nih..

Quail - The several genera of mid-sized birds in the pheasant family Phasianidae, or in the family Odontophoridae. Discuss about them here.
User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: Aktifkan balik forum button quail nih..

Postby Irwan Fahmy » Thu Aug 20, 2009 4:26 am

Hehehehe! :lol:

Mungkin itu maksud dia.. Korang tangkap aku.. Korang pulangkan balik ke tempat asalku hahahahah! :mrgreen: :lol:

greenfrog
Wise Owl
Posts: 482
Joined: Mon Oct 13, 2008 8:48 am
Location: ofis
Location: pj-shah alam-kangar-endau mersing-bandar bukit raja
Contact:

Re: Aktifkan balik forum button quail nih..

Postby greenfrog » Thu Aug 20, 2009 10:27 am

Irwan Fahmy wrote:Hehehehe! :lol:

Mungkin itu maksud dia.. Korang tangkap aku.. Korang pulangkan balik ke tempat asalku hahahahah! :mrgreen: :lol:

agak2 kat pauh brapa sekor dia jual ek cikgu?bleh balik raya nanti siap2 bawak sangkar..klau murah leh la amik 2-3 ekor..
:D
kat petshop kelana jaya ader jual white quail tp dia sama besar ngan puyuh biasa harga dl rm10 sekor
Last edited by greenfrog on Mon Aug 24, 2009 12:15 am, edited 1 time in total.

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: Aktifkan balik forum button quail nih..

Postby Irwan Fahmy » Fri Aug 21, 2009 6:52 am

Kat Perlis takda jual.. Ramai yang dah kena dengan Perhilitan kes bela burung ni tanpa permit.. Dia nak bela kena permit khas.. TP punya burung.. :(

greenfrog
Wise Owl
Posts: 482
Joined: Mon Oct 13, 2008 8:48 am
Location: ofis
Location: pj-shah alam-kangar-endau mersing-bandar bukit raja
Contact:

Re: Aktifkan balik forum button quail nih..

Postby greenfrog » Fri Aug 21, 2009 7:54 am

Irwan Fahmy wrote:Kat Perlis takda jual.. Ramai yang dah kena dengan Perhilitan kes bela burung ni tanpa permit.. Dia nak bela kena permit khas.. TP punya burung.. :(


button quail silver yg sy bela nie kene pakai lesen ker?aritue beli org tue ckp x payah lesen pun....
ingat balik raya nie mmg nak gie kedai kedai pak non kat pauh tue...klau ader yg menarik nak bawak balik kl..
perlis punyer la bnyk burung tekukur&merbuk.kedai pak non tue harga burung dia pun ok.

User avatar
zahari
Moderator
Moderator
Posts: 1449
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:39 pm
Location: Sik, Kedah/Shah Alam,Sel.
Contact:

Re: Aktifkan balik forum button quail nih..

Postby zahari » Fri Aug 21, 2009 11:38 am

greenfrog wrote:
Irwan Fahmy wrote:Kat Perlis takda jual.. Ramai yang dah kena dengan Perhilitan kes bela burung ni tanpa permit.. Dia nak bela kena permit khas.. TP punya burung.. :(


button quail silver yg sy bela nie kene pakai lesen ker?aritue beli org tue ckp x payah lesen pun....
ingat balik raya nie mmg nak gie kedai kedai pak non kat pauh tue...klau ader yg menarik nak bawak balik kl..
perlis punyer la bnyk burung tekukur&merbuk.kedai pak non tue harga burung dia pun ok.



Biasanya perhilitan hanya ambil tindakan terhadap button quail yang mempunyai warna asal. Kalau dah mutation kepada lain warna (silver/white) xpernah lg dengar kena ngan perhilitan..Pendek kata selamat lg la...
ImageImage

nizam
Weaning Bird
Posts: 29
Joined: Tue Aug 04, 2009 6:32 am
Location: Bandar Baru Bangi,Selangor

Re: Aktifkan balik forum button quail nih..

Postby nizam » Sun Aug 23, 2009 5:48 am

zahari wrote:
greenfrog wrote:
Irwan Fahmy wrote:Kat Perlis takda jual.. Ramai yang dah kena dengan Perhilitan kes bela burung ni tanpa permit.. Dia nak bela kena permit khas.. TP punya burung.. :(


button quail silver yg sy bela nie kene pakai lesen ker?aritue beli org tue ckp x payah lesen pun....
ingat balik raya nie mmg nak gie kedai kedai pak non kat pauh tue...klau ader yg menarik nak bawak balik kl..
perlis punyer la bnyk burung tekukur&merbuk.kedai pak non tue harga burung dia pun ok.



Biasanya perhilitan hanya ambil tindakan terhadap button quail yang mempunyai warna asal. Kalau dah mutation kepada lain warna (silver/white) xpernah lg dengar kena ngan perhilitan..Pendek kata selamat lg la...


ermm nampaknya kena bela yg silver je la lepas nih..


Return to “Quail”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest