ISU AYAM SERAMA

The small and beautiful Chicken... The Serama.
User avatar
ixOra_nuruddin
Hatchling
Posts: 19
Joined: Thu Jan 08, 2009 1:45 am
Location: Ampang,selangor

Re: ISU AYAM SERAMA

Postby ixOra_nuruddin » Mon Jan 19, 2009 1:15 am

oo..ek?
pada pndangan u all..
mana arah tuju ayam serama ni..boleh pergi jauh ke untuk jgka masa pnjang (bukan hangat2 tahi ayam ye kengkawan)
SERAMA Corporation Sdn. Bhd.
11-2, Blok B,
Jln Selaman 1, Dataran Palma
68000 Ampang, Selangor
Fon : 03 42707181
Fax : 03 42707191
email : seramacorporation@gmail.com

glider
Wise Owl
Posts: 573
Joined: Sat Jul 18, 2009 3:58 pm
Location: JB
Location: JB - BP

Re: ISU AYAM SERAMA

Postby glider » Sun Aug 09, 2009 3:54 pm

Serama begitu senyap & sunyi...
Tak kedengaran kokokan Serama sejak sekian lama...

Lovebird21
Talking Birds
Posts: 239
Joined: Wed Aug 05, 2009 2:08 am
Location: Ipoh,Perak

Re: ISU AYAM SERAMA

Postby Lovebird21 » Thu Sep 03, 2009 5:03 pm

Hidup Zulaikha from SERAMA Corporation,,Hidup Seramaku!!,,Ambe ikut jer pendapat deme,,hok mane wase moleh,,ambe ambik,,janji ayam serama ambe ni,,,jd molek,,hehehehe

mrweirdo83
Flying Bird
Posts: 65
Joined: Tue Oct 13, 2009 4:44 am
Location: Kelantan malaysia

Re: ISU AYAM SERAMA

Postby mrweirdo83 » Mon Nov 23, 2009 3:03 am

Lovebird21 wrote:Hidup Zulaikha from SERAMA Corporation,,Hidup Seramaku!!,,Ambe ikut jer pendapat deme,,hok mane wase moleh,,ambe ambik,,janji ayam serama ambe ni,,,jd molek,,hehehehe


Sila lihat Berita Harian 22 November 2009...kedai ayam serama pertama di dunia...saya rase serama Corporation adalah satu-satunya sektor swata yg terlibat secara serius dalam industri ayam serama kita ini.....kat situ kita dapat mostly complete pasal ayam serama....pasal penjagaan, exersice, makanan dan sebagainya....hehehe

pasal isu paten, sejarah, dan asal-usul ayam serama akn dikeluarkan tidak lama lagi....kite tnggu k...

pape hal...kita sepatotnya beramai-ramai bela ayam serama... sebab kalo kita rakyat malaysia xhargai...so sape lagi nak hargai khazanah negara kita...

yg pasti Ayam Serama dah berjaya tembusi pasaran luar....yg terbaru, saya dapat tahu ader seorang breeder kt kelate dh eksport ayam serama beliau ke Dubai.....tambang sahaja dh beribu...

skrg ni kalo nk bela...pastikan kita beli yg btl2 cantik k....sbb skrg dh xcam dlu...harga dlu mmg melampau sgt...

ok...just my 2 cents...

glider
Wise Owl
Posts: 573
Joined: Sat Jul 18, 2009 3:58 pm
Location: JB
Location: JB - BP

Re: ISU AYAM SERAMA

Postby glider » Mon Nov 23, 2009 11:40 am

Baguih coz ade pihak yg mengkomersialkan ayam serama ni... kalau tak de yg nak komersial kan, nanti ade plak org luar yg duk buat benda tuh... drp org luar, baik la org M'sia sendiri yg mengangkat 'product' tempatan nih...

Kawe teringin nak beli Ayam Serama yg baka A... tapi mahal gitu, nggak tertanggung den... :wink:

mrweirdo83
Flying Bird
Posts: 65
Joined: Tue Oct 13, 2009 4:44 am
Location: Kelantan malaysia

Re: ISU AYAM SERAMA

Postby mrweirdo83 » Tue Nov 24, 2009 6:25 am

glider wrote:Baguih coz ade pihak yg mengkomersialkan ayam serama ni... kalau tak de yg nak komersial kan, nanti ade plak org luar yg duk buat benda tuh... drp org luar, baik la org M'sia sendiri yg mengangkat 'product' tempatan nih...

Kawe teringin nak beli Ayam Serama yg baka A... tapi mahal gitu, nggak tertanggung den... :wink:



sebenarnya xmahal sgt dh bro....kalo baka comey/ baka A....beli la anak dier....dlm 2 ratus - 5 ratus jer....hehe...kalo dlu mmg betol mahal...saya pnh beli anak ayam serama umur 2minggu beharga rm3000....

bg saya...kalo nk beli...baik pegi sendiri kt umah breeder ayam serama....amek and pileh dalam gok(sangkar) terus...
nanti kalo ader mase saya postkan gambar ayam serama A saya....sekarg induk tengah mengeram....:)


Return to “Serama”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest