anak terkukur jatuh dari sarang

Malay version of Dove section
acir
Baby Bird
Posts: 23
Joined: Sat Feb 12, 2011 11:06 am
Location: singapore

anak terkukur jatuh dari sarang

Postby acir » Mon Dec 19, 2011 7:56 am

salam semua, saya baru dapat anak terkukur yang jatuh dari sarang, bulu da penuhtapi saya tarok makanan dia tak makan,adakah saya perlu suap terkukur ini,harap boleh membantu, suapkan apa makanan da berapa kali sehari, terima kasih

User avatar
k.roe
Talking Birds
Posts: 207
Joined: Thu Sep 03, 2009 6:35 am
Location: Port Dickson

Re: anak terkukur jatuh dari sarang

Postby k.roe » Mon Dec 19, 2011 10:42 am

pernah terjadi pada saya suatu waktu dulu..
masa tu suapkan kambu @ sekoi..
dedak anak pung bole jgk-gaulkn dedak dgn air ..

acir
Baby Bird
Posts: 23
Joined: Sat Feb 12, 2011 11:06 am
Location: singapore

Re: anak terkukur jatuh dari sarang

Postby acir » Mon Dec 19, 2011 11:20 am

ok, saya sementara nie sumbat dia dengan kacang hijau yang da direndam, besok saya akan beli dedak sebab kat sini kedai da tutup, terima kasih

*skoi yang biji2 kecik tu nak kena suap macam mane cara nye, terima kasih sekali lagi

harap2 hidup la burung anak nie, cuaca pun agak sejuk nie

arie
Flying Bird
Posts: 65
Joined: Mon Nov 15, 2010 12:39 am
Location: alor setar, kedah

Re: anak terkukur jatuh dari sarang

Postby arie » Mon Dec 26, 2011 7:15 am

gunakan kain isikan sekoi..buatkan mcm bentuk sup bunjut adabi tu...tebuk lubang tengah...suapkan dgn
masukan paruh dlm lubang tu...

nawuzi
Wise Owl
Posts: 251
Joined: Mon Jun 27, 2011 8:55 am
Location: near to btg Berjuntai, near bkt beruntung, near tg malim,

Re: anak terkukur jatuh dari sarang

Postby nawuzi » Wed Dec 28, 2011 6:01 am

arie wrote:gunakan kain isikan sekoi..buatkan mcm bentuk sup bunjut adabi tu...tebuk lubang tengah...suapkan dgn
masukan paruh dlm lubang tu...


xpun bli jer picagari,, lagi senang bro nak suap bagi makan..


Return to “Tekukur”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest