jinak kan burung

Malay version of Dove section
kukuciau
Hatchling
Posts: 5
Joined: Mon Jul 19, 2010 12:41 pm
Location: segamat, johor darul tak zim

Re: jinak kan burung

Postby kukuciau » Tue Jul 20, 2010 1:21 pm

saya pun dah cubak semua tu , tapi ado gak nang liar tak makan ajar.
cam mana lak tu.?

paku karat
Hatchling
Posts: 19
Joined: Fri Jun 18, 2010 9:50 am
Location: telok intan,perak

Re: jinak kan burung

Postby paku karat » Sat Jul 24, 2010 6:35 am

gwa rasa makan masa gak kukuciau..ape2 hal pn tima kasih kat angah,mie dan SJ..atas tunjuk ajar.sekarang brg da jinak sket..br 2 kali pegi tren dlm jebak,t[ kt rumah da angguk tak henti2,pantang brg saya yg sekor lg bunyi,die balas.tp harap nnt kalau turun kat tanah,brbunyi la jugak hendaknye.kalau burung dok angguk2 tu ap namenye,menekan eh?

User avatar
seladangjati
Species Expert - Tekukur
Species Expert - Tekukur
Posts: 691
Joined: Tue May 29, 2007 3:57 am
Location: Pahang Malaysia
Contact:

Re: jinak kan burung

Postby seladangjati » Fri Aug 20, 2010 8:18 am

anguk-angguk tu di namakan menguku atau angguk.marah lah tu :D
Teach Me about The SPOTTED DOVE

syazwan
Hatchling
Posts: 11
Joined: Sun Jan 09, 2011 4:27 pm
Location: pulau pinang

Re: jinak kan burung

Postby syazwan » Mon Feb 07, 2011 11:49 am

salam..
sy ada sekor burung pesum br ja ambk kat mbr,kalau dalm sangkar layang mmg mcm radio karat berbnyi x brenti tp kalu pacak d tanah diam ja..
mntk pendapat otai2 sekalian..


Return to “Tekukur”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest