TIDAK PROFESIONALNYA PEMIKAT KITA INI

Malay version of Dove section
User avatar
emcay
Hatchling
Posts: 14
Joined: Tue Jan 27, 2009 7:49 am
Location: Sekinchan, SELANGOR D.E

TIDAK PROFESIONALNYA PEMIKAT KITA INI

Postby emcay » Tue Feb 17, 2009 2:20 pm

Bolehkah di panggil PEMIKAT atau PENJUAL kepada mereka-mereka ini jika...
Menjual burung yang telah di beri minum SAMSU terlebih dahulu kepada pembeli..untuk mendapat untung segera..


Kepada semua pembaca..
Satu ketika dulu ada sorang rakan ingin membeli burung dari pemikat yang tidak dikenali (entah mana datang lanun nie) dengar kata orang kampong, dari seberang (entah le tak pasti) rakan saya dapat info mengatakan dia nie (lanun tu le) kaki pikat banyak jual burung-burung baik..jadi berjanji le dia untuk membeli nyer. esoknyer semasa melihat /memilih burung ada le dua tiga ekor yang bebunyi bagai nak gile kat situ..member pun (yg tak paham nie) kemaruk sangat terus sambar sekor, atas rangsangan lanun tu..mak hai...terbang rm300....esok nyer kat umah langsung haram x bunyi..sampai berminggu menanti ,
geram menjadi-jadi..berlengan le dia dengan si pemikat tu....sekadar renungan kita semua yg tak tau perihal burung2 nie. Sama-same le kita belajar kat sini
MBF.(Forum TEKUKUR)

User avatar
xreal006
Talking Birds
Posts: 121
Joined: Fri Nov 14, 2008 11:40 am
Location: KLUANG,JOHOR
Contact:

Re: TIDAK PROFESIONALNYA PEMIKAT KITA INI

Postby xreal006 » Tue Feb 17, 2009 2:31 pm

INI bukan pemikat sejati namanya "betul dak KM"..? :D :D
Image
[K][I][E]

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: TIDAK PROFESIONALNYA PEMIKAT KITA INI

Postby Irwan Fahmy » Tue Feb 17, 2009 3:12 pm

Ini namanya mulut disumbat pisang... Bontot dicucuk duri.... Jenis penyangak ni.. Patut kita cucuk kepala dia dengan tumang tu... :twisted:

User avatar
naneng
Talking Birds
Posts: 171
Joined: Mon Apr 14, 2008 1:06 pm

Re: TIDAK PROFESIONALNYA PEMIKAT KITA INI

Postby naneng » Tue Feb 17, 2009 3:33 pm

Ini jg boleh membuatkn generasi baru hilang semangat utk meneruskn hobi ini...akhirnya hobi tinggalan nenek moyang kita
hilang di telan zaman....... :(


Pemikat/kaki burung SEJATI tidak pernah lokek dgn burung atau ilmu yg dimiliki.... :D
Tp pemikat/kaki burung PI..MATI lebih memikirkn cara nk buat duit..... :twisted:

User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: TIDAK PROFESIONALNYA PEMIKAT KITA INI

Postby KEDAHmaju » Wed Feb 18, 2009 1:02 am

ha.. betul betul betul.. <-- mcm upin ipin

yg lanun tuh pun satu.. nak jual burung, mau igt bila tarikh nak mati.. kalau lambat lagi nak mati, baik xyah jual.. takut koma smpai mati.. kah kah kah... :mrgreen: :lol: :twisted:

xreal006 wrote:INI bukan pemikat sejati namanya "betul dak KM"..? :D :D

zariem
Flying Bird
Posts: 58
Joined: Wed Jan 28, 2009 1:41 pm

Re: TIDAK PROFESIONALNYA PEMIKAT KITA INI

Postby zariem » Thu Feb 19, 2009 7:37 am

KEDAHmaju wrote:ha.. betul betul betul.. <-- mcm upin ipin

yg lanun tuh pun satu.. nak jual burung, mau igt bila tarikh nak mati.. kalau lambat lagi nak mati, baik xyah jual.. takut koma smpai mati.. kah kah kah... :mrgreen: :lol: :twisted:

xreal006 wrote:INI bukan pemikat sejati namanya "betul dak KM"..? :D :D

hang pun lanun jugak km.......... lanun masuk hutan orang..... hang marah daaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk hehuehuehuehueh :mrgreen: :oops: :lol: hang tidog ka? tak nampak dalam ym pun.....
[img]<-%20ThE%20GhOsT%20Of%20ToM%20JOdE%20->[/img]


Return to “Tekukur”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest