KAEDAH MENANGKAP TEKUKUR

Malay version of Dove section
User avatar
ijoy
Talking Birds
Posts: 207
Joined: Thu Oct 23, 2008 9:33 am
Location: bukit jambul,Penang
Contact:

Re: KAEDAH MENANGKAP TEKUKUR

Postby ijoy » Mon Mar 02, 2009 1:33 am

ada sesapa ka yg buleh tunjuk cara2 yg lebih kemas dan menangkap menyusun racik di laman..
mungkin dapat kita praktikkan semasa memikat.. :lol: :mrgreen:
RANTAU]

User avatar
xreal006
Talking Birds
Posts: 121
Joined: Fri Nov 14, 2008 11:40 am
Location: KLUANG,JOHOR
Contact:

Re: KAEDAH MENANGKAP TEKUKUR

Postby xreal006 » Mon Mar 02, 2009 8:39 am

ijoy wrote:ada sesapa ka yg buleh tunjuk cara2 yg lebih kemas dan menangkap menyusun racik di laman..
mungkin dapat kita praktikkan semasa memikat.. :lol: :mrgreen:


ijoy..camnie la saya selalu praktikkan kat laman. :D :D :D

p/s : sorry tak pandai lukis....

Image
Image
[K][I][E]

User avatar
nicotyne79
Wise Owl
Posts: 556
Joined: Thu Oct 11, 2007 6:46 am

Re: KAEDAH MENANGKAP TEKUKUR

Postby nicotyne79 » Tue Mar 03, 2009 1:10 pm

xreal006 wrote: ijoy..camnie la saya selalu praktikkan kat laman. :D :D :D

p/s : sorry tak pandai lukis....

Image


ok sangat tu bro kie...........
elok tak sangga dah tu......... kira ada seni la......... boleh lukis mcm tu sekali...... :lol:

bro kie dan ijoy......
saya dok main mcmtu gak............ guna mata 15 ka.. 17 ka... 19 ka.... buat 3 baris ja......
tapi ada lagi banyak cara pasang racik ni..........
otai2 lama mesti tau cerita........ :D

bro kie dan otai2 kukoq......
selalu kalau pasang racik........ mata racik rapat ngan tanah ka tergantung sikit dari tanah....... ??? :?:
saya saja tanya nak tambah ilmu ja........ :mrgreen:

User avatar
xreal006
Talking Birds
Posts: 121
Joined: Fri Nov 14, 2008 11:40 am
Location: KLUANG,JOHOR
Contact:

Re: KAEDAH MENANGKAP TEKUKUR

Postby xreal006 » Tue Mar 03, 2009 1:52 pm

nicotyne79 wrote:
ok sangat tu bro kie...........
elok tak sangga dah tu......... kira ada seni la......... boleh lukis mcm tu sekali...... :lol:

bro kie dan ijoy......
saya dok main mcmtu gak............ guna mata 15 ka.. 17 ka... 19 ka.... buat 3 baris ja......
tapi ada lagi banyak cara pasang racik ni..........
otai2 lama mesti tau cerita........ :D

bro kie dan otai2 kukoq......
selalu kalau pasang racik........ mata racik rapat ngan tanah ka tergantung sikit dari tanah....... ??? :?:
saya saja tanya nak tambah ilmu ja........ :mrgreen:


bang mat..kalau tanah saja..tinggi ckit je dr tanah agak2 0.2cm..kalau kat rumput tggi ckit pada rumput je..bukan apa..takut sangkut kt rumput je..otai2 lain sila tambah la...
Image
[K][I][E]

User avatar
ijoy
Talking Birds
Posts: 207
Joined: Thu Oct 23, 2008 9:33 am
Location: bukit jambul,Penang
Contact:

Re: KAEDAH MENANGKAP TEKUKUR

Postby ijoy » Tue Mar 03, 2009 3:14 pm

pas pacak racik tu denak buh belah kanan ke kiri? 8)
RANTAU]

mie
Weaning Bird
Posts: 41
Joined: Thu Jan 29, 2009 7:07 am

Re: KAEDAH MENANGKAP TEKUKUR

Postby mie » Wed Mar 04, 2009 1:05 am

ijoy wrote:pas pacak racik tu denak buh belah kanan ke kiri? 8)

apa yang sya belajar kat melaka nei ijoy depa akn himpit racik belah sayap mana bulu penurun(bulu yang sebaris dari kepala sayap membawa ke kaki. otai2 tlg betulkan kalu salah) banyak pada pikat


Return to “Tekukur”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests