LAPORAN AKTIVITI MEMIKAT

Malay version of Dove section
rashid
Hatchling
Posts: 8
Joined: Tue Jul 08, 2008 10:14 am

Re: LAPORAN AKTIVITI MEMIKAT

Postby rashid » Wed Dec 24, 2008 9:19 am

aiaaa... sume ambik dalam ladung rrrr....
xpelah dpt g mikat ngan SJ pun tak pelah...
xlupe JENGKA 17>>>>>>

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: LAPORAN AKTIVITI MEMIKAT

Postby Irwan Fahmy » Thu Dec 25, 2008 2:46 am

seladangjati wrote:
Irwan Fahmy wrote:Taruh sekor jerun SJ.. :)


payah nk buleh jerun cek ooiiiiiii :D

Takpa.. Pelan2la SJ.. Nanti adala tu.. :)

User avatar
seladangjati
Species Expert - Tekukur
Species Expert - Tekukur
Posts: 691
Joined: Tue May 29, 2007 3:57 am
Location: Pahang Malaysia
Contact:

Re: LAPORAN AKTIVITI MEMIKAT

Postby seladangjati » Fri Dec 26, 2008 12:09 am

:lol: sakan hang pa nooooooo :mrgreen:
Teach Me about The SPOTTED DOVE

User avatar
seladangjati
Species Expert - Tekukur
Species Expert - Tekukur
Posts: 691
Joined: Tue May 29, 2007 3:57 am
Location: Pahang Malaysia
Contact:

Re: LAPORAN AKTIVITI MEMIKAT

Postby seladangjati » Tue Dec 30, 2008 2:48 am

salam

Selamat bercuti semua.sakan cuti lama hang pa noooooo.

Laporan Mikat
tarikh : 27/12/08
Hari : Sabtu
Masa:8.00 pagi
Lokasi : Ladang Sawit Jengka 17
Jentera : 2
Pikat : 3=2 tanah 1 jebak

Hari ni bincang dgn member saya azrul cdg nk pi mikat.kompom dgn azrul mai rumah saya awai sikit.azrul memang tepai masa.mmg tip top dia mai tepat time zebradove_010105s_thumbup.gif

siap semua pikat masuk cetok dan masukkan dlm jebak kami bergerak ke lokasi.lokasi hari ni tidak di lokasi tarik akar.tetapi lokasi baru.terus naik moto sambil dok melilau mata tengok mana ada bh yg baik.sampai lokasi matikan motor riuh rendah bh dok bunyi.sakan sungguh sini.sekor menembak naik atas sawit tinggi.cantekkkkkkk kata saya kat azrul.tu angga dia ! tak pa tunggu sat.angga sawit tinggi dh kenal pasti.keliling bh riuh rendah.yg otai melambung tadi sora mmg cun.bergetar di tengah2 suara dia.pikat seladang gantung(SG)tak sabaq dh nk keluar.dok bunyi ja dlm cetok.aduhhhh.tunggu la sat hang ni pun zebradove_120104laughter01.gif pacak pikat tepi jalan ladang berdepan ngan angga.cabut rumput sikit terus pacak SG je.Sg terus menekan saja.otai melambung naik lagi.tak lama lepas tu mai la otai di belakang kami.tapi apakan daya dia pi kona kot sebelah kanan kami di hujung pelepah sawit.habis.dia nampak moto.dok senyap ja situ.panjang ja leher.tak dak harapan dah ni.sat lagi cabut la tu.piiuuungggg dia cabut tak mai dah.silap park moto dekat sgt.jom la azrul kita pindah.lain hari la kita mai pulak.kami bergerak ke lokasi yg kedua.sampai laman kedua mati kan moto dulu utk dengar suara bh.hujung tu ada canteik punya sora tu.terus kami patah balik masuk sawit tinggi.tengok otai kwsn ni dh naik melambung menuju ke seberang pokok sawit rendah.cari punya cari pacak seladang jati(SJ) dan pacak SG di atas flatform sawit.SJ pacak dlm rumput sikit.SG di atas batu sikit.tempat menyorok di atas bukit di belakang sawit tinggi.nampak la kedua pikat.jebak gantung je.siap menyorok sambil dok tunggu tu riuh rendah bh berlawan suara.banyak betoi bh sini rupanya.tak pernah mikat sini.jam masa tu dh pukul 10.45 tgh.seko bh sampai dok menekan.alamak suara c tinggi tindan 2 kali.sedap betol bh ni.SJ apa lagi.tekan rapat serapat-rapatnya la.tak juga turun.mai melayar sekor depan SJ.tak juga turun.SG dok lambung guk dan menekan.tak jugak sampai.SJ lambung guk dan menekan lagi.tak jugak turun si sora C idaman hati.mai pulak otai sora kendur dok menguku betina atas sawit tinggi.haiiiiii.depa ni dok menguku sesama depa ka.azrul dok tengok MF melalui handset.nampaklah posting BL berkenaan dgn pikat otai yg nk juai tu.tak pa la hari selasa la saya reply zebradove_120104laughter01.gif

dlm hati tak dak chan la hari ni nampaknya.sora c x terjun lagi.dok menekan saja.tak tahan SJ dok tekan prufffffff. jauh sikit dari SJ.SJ apa lagi menguku sakan la dia.terus bh masuk laman SJ.azrul!azrul! tu dh terjun dh tu.azrul pun tertumpu kat laman SJ.tinggai habih MF sat.bh masuk laman tapi tak langgar racik.ahhh sudah.tak kena racik la pulak.alamak azrul tak kena racik tu.biar kan kat dia.inilah bh idaman hati saya.sbb apa kalau hangpa nak tau.dia naik atas belakang terus dia kompang SJ berpusing mcm helikopter.stlye kompang mcm ni silap hb pikat buleh jem dan kondem.bh naik melintang tapi kompang berpusing mcm heli tak jatuh ke tanah.mmg handal bh ni berlaga.SJ angkat kepak jatuhkan bh.terus kuku lagi.alamak kuku tindan bh ni.tak pa.SJ libas sekali dia tahan kepak tak masuk racik.racik kat kiri kanan dia saja.biarkan dulu .tengok mcmana kelaku bh ni.bh naik lagi sekali atas belakang SJ terus kompang berpusing mcm dia kompang memula td.ah sudah.sekali lagi hang buat lagu tu.hati berdebar dh ni.risau kan pikat je ni.SG di depan kami dok menekan panggil.lantak hang la.tak peduli dh.harap masuk la racik bh ni.sakan sangat hang kompang pikat aku.SJ bertepuk sekali lagi bh jatuh.naik lagi atas belakang.dlm hati SJ kuatkan kuda-kuda hang.jgn mengalah pada lawan.sayang sora hang kalau kalah.bila SJ kibas kepak bh jatuh ketanah terus dia masuk laman racik.hai.takkan tak kena racik lagi.racik keliling aku boh dlm rumput semua.dalam hati ,jgn hang cabut naik sudah la bh.hang dh jd idaman aku.bh dh nampak tali kaki Sj .leher panjang saja.tapi agaknya kaki dh masuk racik.tarik kakki dh azrul ! biar dulu.kdg tu tersangkut saja.biar dia tarik betul dulu.tengok dia dh tarik bersungguh-sungguh tu.terus saya capai cetok utk keluar.teru bh terbang naik atas sawit rendah tapi racik dh terbelit kat situ.inilah hasilnya.dpt jugak azrul saksikan aksi bh berentap di laman.rezeki hang azrul dpt tengok.lain kali kita pi lagi

Image

Image

tamat

p/s : hari ahad & isnin tak dak laporan mikat sbb hujan dh 3 hari tak berhenti
Teach Me about The SPOTTED DOVE

User avatar
ijoy
Talking Birds
Posts: 207
Joined: Thu Oct 23, 2008 9:33 am
Location: bukit jambul,Penang
Contact:

Re: LAPORAN AKTIVITI MEMIKAT

Postby ijoy » Tue Dec 30, 2008 4:51 am

gasak arr sj.. :mrgreen:
bunuh saja... 8)
bila la nak pi main luaq plak ni...
kat penang ssh nak bunuh... :wink:
RANTAU]

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: LAPORAN AKTIVITI MEMIKAT

Postby Irwan Fahmy » Tue Dec 30, 2008 12:32 pm

Pikat power ni... Bukan calang2 tu... :shock:


Return to “Tekukur”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest