PIKAT TEKUKUR UNTUK DIJUAL

Malay version of Dove section
jessejames
Wise Owl
Posts: 715
Joined: Mon May 05, 2008 1:01 pm
Location: kuala lumpur

Re: PIKAT TEKUKUR UNTUK DIJUAL

Postby jessejames » Thu Jan 22, 2009 8:01 am

[
quote="KEDAHmaju"]:lol:
hahaha aku guru utk budak2 yg baru masuk.. betul tuh.. belajar cara nak letak makanan, cara nak basuh talam najis.. dan cara n spray air saja.. :mrgreen:

Ah tengok bro ayam,kan km dah dtg(kalau org utara dah mai),kau tahu km itu 2 tahun dia belajar pasang racik sama buka racik yg dah kosot ,2 tahun bib tu ajer tok guru dia suruh,tamat 2 tahun baru dapat pacak pikat.tapi kalau bro main merbuk ,ni la tok sidang dia,bagitau ajer burung kau sisik berapa dia bolih bagi nasihat dah,tak payah tengok burung,tak payah dengar suara,berapa sisik sudah cukup..oops salah topik..kah..kah.Oh ya bro johor kat mana bolih beritau?mana la tau kita satu kg atau mungkin jiran.
Regards,
jessejames.

User avatar
nicotyne79
Wise Owl
Posts: 556
Joined: Thu Oct 11, 2007 6:46 am

Re: PIKAT TEKUKUR UNTUK DIJUAL

Postby nicotyne79 » Thu Jan 22, 2009 8:23 am

jessejames wrote:Ah tengok bro ayam,kan km dah dtg(kalau org utara dah mai),kau tahu km itu 2 tahun dia belajar pasang racik sama buka racik yg dah kosot ,2 tahun bib tu ajer tok guru dia suruh,tamat 2 tahun baru dapat pacak pikat.tapi kalau bro main merbuk ,ni la tok sidang dia,bagitau ajer burung kau sisik berapa dia bolih bagi nasihat dah,tak payah tengok burung,tak payah dengar suara,berapa sisik sudah cukup..oops salah topik..kah..kah.Oh ya bro johor kat mana bolih beritau?mana la tau kita satu kg atau mungkin jiran.


bagus bro ayam........... untung ko dapat jumpa JJ nanti........... :mrgreen:
JJ ni memang otai bab kukoq ni..................
bukan kata kukoq ja......... ko jumpa dia jgn lupa minta nasihat bab2 nak main burung........
kalau boleh tu ko minta sekali ngan burung2 dlm koleksi dia................ :mrgreen: :lol:

jessejames
Wise Owl
Posts: 715
Joined: Mon May 05, 2008 1:01 pm
Location: kuala lumpur

Re: PIKAT TEKUKUR UNTUK DIJUAL

Postby jessejames » Thu Jan 22, 2009 10:25 am

nikotyne79 wrote:bagus bro ayam........... untung ko dapat jumpa JJ nanti........... :mrgreen:
JJ ni memang otai bab kukoq ni..................
bukan kata kukoq ja......... ko jumpa dia jgn lupa minta nasihat bab2 nak main burung........
kalau boleh tu ko minta sekali ngan burung2 dlm koleksi dia................ :mrgreen: :lol:

Ok..Ok ,Orait kau kutukla bro,aku surrender ari ni,bagitau KM,ceasefire,bagi aku rehat kejap bolih,terima kasih bang.
Regards,
jessejames.

jessejames
Wise Owl
Posts: 715
Joined: Mon May 05, 2008 1:01 pm
Location: kuala lumpur

Re: PIKAT TEKUKUR UNTUK DIJUAL

Postby jessejames » Thu Jan 22, 2009 1:57 pm

ayam wrote:bro jj...x balik jb ke raya cina ni..leh mikat sama2 sambil makan buah limau :D :D
anyway... i wish u & chinese mbf happy new year & gong xi fa chai...


Thank you brudder,kita orang bandaraya bib,tapi pasal kau dah ucapkan gong xi fa chai,kepada semua ahli MBF kaum cina aku berikan ucapan yang sama jugak,dan kepada yang lain selamat bercuti,dan biar aku berikan sekerat pantun sempana menyambut tahun baru cina.
Hali busat sulah mali,
Beli nimau satu loli
Hali hali gua maki
Ini hali gua cakap "i am soli"
orait,selamat bercuti.

ps.kita adik beradik semua dah di kl.jb dan s'pore,jadi raya di kl saja.
Asal Muar,tapi aku selalu jugak turun jb,pasal kerja,kawan paling baik ada di batu pahat,Ah itu bolih kira
tok guru kukur,masa kecik di kg banyak tangkap burung sama dia.Aku punya parang sarung semua dia yg
buat,kau jb bandar ke?mungkin satu ari nanti bolih jumpa,johor aku ada kenal org,tapi johor ni besar,tu
sebab aku tanya johor kat mana?
aku tanya johor kat mana?
Regards,
jessejames.

User avatar
seladangjati
Species Expert - Tekukur
Species Expert - Tekukur
Posts: 691
Joined: Tue May 29, 2007 3:57 am
Location: Pahang Malaysia
Contact:

Re: PIKAT TEKUKUR UNTUK DIJUAL

Postby seladangjati » Fri Jan 23, 2009 12:41 am

di kesempatan ni saya juga nk ucapkan gong xi fa cai kpd JJ.selamat tahun baru cina.makan buah limau tu jgn lupakan kami di sini.kasi pos la ke pahang ni sekotak dua :lol: :lol: gurau saja JJ.kau jgn main mercun JJ bahaya.jual tak pe :lol:

JJ dh hantar pantun tu kasi jawab

hali-hali makan limau
limau di beli dari bali
kami semua nk angpau
warna biru dan ungu sekali :lol: :lol:
Teach Me about The SPOTTED DOVE

jessejames
Wise Owl
Posts: 715
Joined: Mon May 05, 2008 1:01 pm
Location: kuala lumpur

Re: PIKAT TEKUKUR UNTUK DIJUAL

Postby jessejames » Fri Jan 23, 2009 8:20 am

seladangjati wrote:di kesempatan ni saya juga nk ucapkan gong xi fa cai kpd JJ.selamat tahun baru cina.makan buah limau tu jgn lupakan kami di sini.kasi pos la ke pahang ni sekotak dua :lol: :lol: gurau saja JJ.kau jgn main mercun JJ bahaya.jual tak pe :lol:

JJ dh hantar pantun tu kasi jawab

hali-hali makan limau
limau di beli dari bali
kami semua nk angpau
warna biru dan ungu sekali :lol: :lol:


Orait,tima kasih,cukup,nanti km sama gang alo stak mai sini ,tak paham pantun dia kah..kah.
Regards,
jessejames.


Return to “Tekukur”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests