my homer

Pigeon is one of the bird that many people like to keep. Many of them especially the fancy pigeon and racing pigeon have lots of fan all around the world.
homer
Talking Birds
Posts: 148
Joined: Sat May 10, 2008 2:35 pm
Location: Selangor
Location: Selangor
Contact:

Re: my homer

Postby homer » Wed Mar 11, 2009 7:43 am

wah cg amer.. cantik tue.. white jacobin.. mane dapat?? tapi jenis putih mmg susah nak dapat.. dlm family pigeons, jacobin paling mahal nak beli.. huhuhuhu.. anyway mmg nice jacobin.. bagi mandi 2 kali seminggu, sure putih melepak bulu dia.. 8)

User avatar
zahari
Moderator
Moderator
Posts: 1449
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:39 pm
Location: Sik, Kedah/Shah Alam,Sel.
Contact:

Re: my homer

Postby zahari » Wed Mar 11, 2009 8:29 am

homer wrote:wah cg amer.. cantik tue.. white jacobin.. mane dapat?? tapi jenis putih mmg susah nak dapat.. dlm family pigeons, jacobin paling mahal nak beli.. huhuhuhu.. anyway mmg nice jacobin.. bagi mandi 2 kali seminggu, sure putih melepak bulu dia.. 8)



Hee..hee...putih mmg lawa tp nak kena jaga betul2 la, klu biaq je hilang seri...bulu jd comot, kena mandikan bg bersih bulu....
ImageImage

ar3cik Besut
Hatchling
Posts: 5
Joined: Thu May 14, 2009 11:47 am
Location: Besut, Terengganu

Re: my homer

Postby ar3cik Besut » Sun May 17, 2009 12:07 pm

salam semua...
nak tanye sapa ade bela pouter pigeon..
saye amat berminat dgan jenis neh....
kat umah da ade tapi dia punya gelembung or belon tu xbesar sangat...
selain tu saye ade jenis show king,thai laugher,lahore,capuchine n Lam...

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: my homer

Postby Irwan Fahmy » Mon May 18, 2009 2:05 am

Amer wrote:Rasa gian juga nak main mempati ni ... zahari u bila lagi ... saya dah dapatkan sepasang Jacobin .. minat tu sebab saya tengok buruing ni cantik ... sekarang sedang mengeram ... mungkin dalam 10 hari lagi menetas kot

Image :P


Lawa jenis ni.. Ini baru betul baka jati.. Bila sampai cikgu? :)

Lovebird21
Talking Birds
Posts: 239
Joined: Wed Aug 05, 2009 2:08 am
Location: Ipoh,Perak

Re: my homer

Postby Lovebird21 » Wed Aug 05, 2009 3:42 am

Hai kkwn breeder pigeon,,teman ada jugak bela pigeon dulu,,tp skrg udah stop pasai teman skrg udah kerja kat Ipoh,,xder org nak jaga kat kg, Trg,,kat sini ada burung2 luar jer teman duk bela,,Lovebird,,Budgies,Cockatiel, Ringneck mcm tu lah..Tapi sejak kebelakangan ni rasa mengidam nak bela balik lah pigeon ni,hehe. Cuma teman nak nanya mike sumer,,apa ke jenis pigeon yang besar kedabak tu,mcm itik serati besornya tu,,Ram ke aper namanyer,,teman luper ler,,boleh ngabor kat teman ndok,,kalu ader kkwn kiter nak jual ker aper,,boleh ngabor kat teman ye!! teman mintok tolong jugak ni ye kekwn!!!!

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: my homer

Postby Irwan Fahmy » Mon Aug 10, 2009 8:41 am

Jenis RUN tu.. Takpun SHOW KING... Besar gak.. :wink:


Return to “Pigeon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest