Green Ring neck in Sri Gombak

If you found any birds and you think it is belong to someone, pls post it here. I trust that the forumer will try to search for their owner.

Moderator: Moderator

User avatar
azman66
Wise Owl
Posts: 1393
Joined: Mon Feb 25, 2008 12:50 pm
Location: Iskandar & Klang Valley
Location: Golden Chersonese MY

Re: Green Ring neck in Sri Gombak

Postby azman66 » Fri Feb 13, 2009 6:56 am

Irwan Fahmy wrote:
ospe03 wrote:Mana laa nak letak ringneck pulak nanti... boleh campur ngan budgie tak? Lovebird saya memang tak leh campur sesama mereka pun mengganas...

Kena asingkan.. Ringneck mampu bunuh budgie n luvbird kejap ja.. Paruh besar..


Kalau tak sanggup bela, post jer kat forum, ramai yg datang tanpa di undang.....g'tee punya :D
Image

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: Green Ring neck in Sri Gombak

Postby Irwan Fahmy » Fri Feb 13, 2009 9:02 am

azman66 wrote:
Irwan Fahmy wrote:
ospe03 wrote:Mana laa nak letak ringneck pulak nanti... boleh campur ngan budgie tak? Lovebird saya memang tak leh campur sesama mereka pun mengganas...

Kena asingkan.. Ringneck mampu bunuh budgie n luvbird kejap ja.. Paruh besar..


Kalau tak sanggup bela, post jer kat forum, ramai yg datang tanpa di undang.....g'tee punya :D

Betul n setuju dengan pendapat anda abg man... :wink: :wink: Yang penting bagitau ja.. Penuh selori yang datang heheheheh! :lol:

Anakin
Talking Birds
Posts: 113
Joined: Thu Mar 20, 2008 2:40 pm

Re: Green Ring neck in Sri Gombak

Postby Anakin » Sun Feb 15, 2009 5:32 pm

Dah dapat ke burung nye? :)

User avatar
azman66
Wise Owl
Posts: 1393
Joined: Mon Feb 25, 2008 12:50 pm
Location: Iskandar & Klang Valley
Location: Golden Chersonese MY

Re: Green Ring neck in Sri Gombak

Postby azman66 » Mon Feb 16, 2009 2:02 am

Anakin wrote:Dah dapat ke burung nye? :)


kalau dah senyap mungkin bizi menguruskan burung tu...hehehe
Image

User avatar
ospe03
Wise Owl
Posts: 817
Joined: Fri Jun 06, 2008 3:13 am
Location: Secret
Location: Selangor
Contact:

Re: Green Ring neck in Sri Gombak

Postby ospe03 » Mon Feb 16, 2009 7:08 am

Saya pakai jebak tekukur saya hari tu.... Saya gantung jagung potong setengah dalam jebak.. tinggal atas bumbung rumah....

Tahu2 aje bila balik rumah jebak dah jatuh atas tanah, jagung pun dah tak de. Habis rosak jebak tu... rupenya burung ringneck dah masuk dalam jebak tu, macam mana dia boleh gigit keluar pun saya tak tahu.. ade lah sehelai dua burung ringneck masih tertinggal dalam jebak tu buat kenangan..

Sampai hari ni burung tu dah tak datang rumah saya lagi... merajuk dah dia lepas ni..

User avatar
Irwan Fahmy
Moderator
Moderator
Posts: 5637
Joined: Sun Jun 01, 2008 7:31 pm
Location: Kangar, Perlis
Location: Kangar, Perlis Indera Kayangan/Alor Setar, Kedah Darulaman
Contact:

Re: Green Ring neck in Sri Gombak

Postby Irwan Fahmy » Mon Feb 16, 2009 7:21 am

ospe03 wrote:Saya pakai jebak tekukur saya hari tu.... Saya gantung jagung potong setengah dalam jebak.. tinggal atas bumbung rumah....

Tahu2 aje bila balik rumah jebak dah jatuh atas tanah, jagung pun dah tak de. Habis rosak jebak tu... rupenya burung ringneck dah masuk dalam jebak tu, macam mana dia boleh gigit keluar pun saya tak tahu.. ade lah sehelai dua burung ringneck masih tertinggal dalam jebak tu buat kenangan..

Sampai hari ni burung tu dah tak datang rumah saya lagi... merajuk dah dia lepas ni..

Patutnya kena tunggu.. Sayang.. Pas ni dia payah nak datang balik.. Dia dah tahu dah.. :|


Return to “Found”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest