Lesen memelihara indian rose ring

Indian ringneck... the green guy... smart and handsome parakeet...
User avatar
birdstud
Moderator
Moderator
Posts: 921
Joined: Fri Jul 13, 2007 6:43 am
Location: Vatican City

Re: Lesen memelihara indian rose ring

Postby birdstud » Tue Jan 04, 2011 6:01 am

Saya harap pihak PERHILITAN akan memberi kita peluang utk mendaftar haiwan-haiwan atau burung-burung peliharaan kita yang baru-baru ni ditukar status sepertimana yang telah dilakukan semasa Akta INTESA dulu. Kasihan yang memelihara Murai Kampung, sekarang kena declare dan ambik lesen (jika diberikan). Kepada yang memelihara spesis yg digelar bebas Syabas diucapkan :D . Tetapi oleh kerana pekara penukaran status ni sering berlaku, simpanlah salinan asal lesen atau resit beli supaya tak payah kalam-kabut apabila status haiwan tersebut menukar balik. Buat masa ni paling selamat burung gagak aje. :lol:

rapalakl
Talking Birds
Posts: 243
Joined: Fri Mar 23, 2007 4:11 am
Location: Sample Only
Contact:

Re: Lesen memelihara indian rose ring

Postby rapalakl » Tue Jan 04, 2011 7:13 am

mal..ko lepaskan kt sekincan ker ngan bob..hahaha..irn jantan tu pun ok klu dh tknk bela..

Bardthebird
Hatchling
Posts: 11
Joined: Sun May 30, 2010 3:36 pm
Location: gombak, wilayah persekutuan, kuala lumpur

Re: Lesen memelihara indian rose ring

Postby Bardthebird » Tue Jan 04, 2011 2:57 pm

Aku nak bela lagi bro...jika betul irn sudah tidak memerlukan lesen bela lg ...ini sudah satu perkhabaran yang baik untuk tahun ni. Bab bayan, tanau & serindit tu mmg aku dah lpskan coz ibarat kata tidur tak lena, pergi kerja pun berjaga jaga...Yang ada gambar2 depa dlm kenangan aje....dan harapan jugalah moga moga selepas ini turun le sikit harga irn ni...pergi satu pet shop jln kucing tadi depa nak jual rm600 sekor yg hijau...buang tebiat apa :shock:

rapalakl
Talking Birds
Posts: 243
Joined: Fri Mar 23, 2007 4:11 am
Location: Sample Only
Contact:

Re: Lesen memelihara indian rose ring

Postby rapalakl » Wed Jan 05, 2011 1:42 am

aku pun dh lepaskan semua local parrot aku...kawasan umah aku tak sesuai bela psl bunyi dia sampai org lalu depan umah pun berhenti nk tgk...hahaha...jiran dok jeling jer...irn ok lagi psl bunyi dia tak kuat sgt...pet shop jln kuching tu cekik darah...pegi cuci mata ok la...klu irn dh tak guna lesen br bleh pikir nk bela balik...hahaha...harap2 harga dia turun murah skit la...

User avatar
ennic
Wise Owl
Posts: 595
Joined: Fri Mar 19, 2010 1:51 pm
Location: Bandar Tenggara, Johor

Re: Lesen memelihara indian rose ring

Postby ennic » Wed Jan 05, 2011 11:05 am

huii..kalo hrga murh,tapaya lesen mau jugak koi try sepsg :roll:

andrew123
Weaning Bird
Posts: 25
Joined: Tue Dec 28, 2010 7:52 pm
Location: Damansara

Re: Lesen memelihara indian rose ring

Postby andrew123 » Sun Jan 09, 2011 1:02 am

Thanks for the information Irwan :D


Return to “Ring neck Parakeet”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest