makanan terbaik untuk murai kampung

Bahagian Bahasa untuk topik 'Magpie Robin". This is the Malays Version for Magpie Robin species.
jakie
Wise Owl
Posts: 307
Joined: Tue Feb 01, 2011 6:08 am
Location: tapah perak & kota bharu kelantan
Location: kelate dan perak

makanan terbaik untuk murai kampung

Postby jakie » Sun May 15, 2011 3:17 pm

ari ni aku br rembat sekor MK yg kalah laga...aku rembat pasal x tahan dok dgr dia nyanyi..tangkap lentok wa ckp lu... jd aku nk tanya la skit kat org lama main MK ni aper makanan terbaik untuk MK sbb ni la MK pertama aku... skarang aku bg dedak cap singsong tu pun pasal tokei kdai rekemen... :newhere: :newhere: :newhere:

User avatar
zamri
Wise Owl
Posts: 823
Joined: Sun Jul 19, 2009 11:21 am
Location: Whitesand, Ke Rai Estuary

Re: makanan terbaik untuk murai kampung

Postby zamri » Sun May 15, 2011 10:34 pm

singsong pun ok....
"NO WOMEN NO CRY'...I SHOOT THE SHERIFF"
selising@gmail.com

User avatar
azmil_takuya
The Great Eagle
Posts: 2525
Joined: Tue Dec 07, 2010 7:18 am
Location: kajang selangor.....ipoh perak
Location: kajang selangor.....ipoh perak

Re: makanan terbaik untuk murai kampung

Postby azmil_takuya » Sun May 15, 2011 11:34 pm

sebenarnyer....makanan kt kedai 2 semua ok.......
cuma mahal dan murah jer...dgn beza khasiat

User avatar
yanaelcl
Wise Owl
Posts: 535
Joined: Sun Apr 10, 2011 10:07 pm
Location: Penang Island
Location: Penang Island a.k.a Pulau Mutiara

Re: makanan terbaik untuk murai kampung

Postby yanaelcl » Mon May 16, 2011 12:35 am

jgn lupa sulam ngan cengkerik sama. Baru bertambah galak.
RED BLUE GREEN WHITE PURPLE BLACK YELLOW

jakie
Wise Owl
Posts: 307
Joined: Tue Feb 01, 2011 6:08 am
Location: tapah perak & kota bharu kelantan
Location: kelate dan perak

Re: makanan terbaik untuk murai kampung

Postby jakie » Mon May 16, 2011 2:02 pm

cengkerik bg gitu jer k? k kn buang kaki belakang dia yg tajam tu...pastu bg hidup2 k kn jalankan hukuman mati lu...maap byk tanya skit bab br belajar...klo kat MJ aku bg yang mati je..MK x tau cmner... :newhere: :newhere: :newhere:

User avatar
mr. pete
Moderator
Moderator
Posts: 618
Joined: Tue May 15, 2007 9:45 am
Location: Petaling Jaya

Re: makanan terbaik untuk murai kampung

Postby mr. pete » Mon May 16, 2011 4:20 pm

jakie wrote:cengkerik bg gitu jer k? k kn buang kaki belakang dia yg tajam tu...pastu bg hidup2 k kn jalankan hukuman mati lu...maap byk tanya skit bab br belajar...klo kat MJ aku bg yang mati je..MK x tau cmner... :newhere: :newhere: :newhere:


Hai bro,
Cengkerik tu boleh dibagi begitu sahaja; hidup-hidup atau dah mati (tapi pastikan segar :lol:) ikut sukahati bro. Dari pengalaman saya, tiada beza kepada MK.


Return to “Murai Kampung (Magpie Robin)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest