nak jinakkan murai d tangkap..

Bahagian Bahasa untuk topik 'Magpie Robin". This is the Malays Version for Magpie Robin species.
kira
Wise Owl
Posts: 580
Joined: Wed Nov 24, 2010 3:58 am
Location: Gombak

Re: nak jinakkan murai d tangkap..

Postby kira » Tue May 03, 2011 11:19 pm

azmil_takuya wrote:
yanaelcl wrote:Ada yg kata letak dlm sangkaq kecik, betoi ka MK ni leh jinak cpt?


mmg....x lar cpt sgt....
mkan masa bulan la jg.....
cuma pcah muka jer skit....


bulubulu nye pun cepatle begugurankan..hahaha..
tp..byk gak petua org lama2 kate..
letak dlm sangkar kecik lg cepat jinak compare dgn sngkar besaq..hekhek

User avatar
azmil_takuya
The Great Eagle
Posts: 2525
Joined: Tue Dec 07, 2010 7:18 am
Location: kajang selangor.....ipoh perak
Location: kajang selangor.....ipoh perak

Re: nak jinakkan murai d tangkap..

Postby azmil_takuya » Wed May 04, 2011 2:43 am

:goodpost: :goodpost: :goodpost:

DIDI
Hatchling
Posts: 11
Joined: Sat Oct 02, 2010 7:23 am
Location: SETAPAK KL

Re: nak jinakkan murai d tangkap..

Postby DIDI » Wed May 04, 2011 6:30 am

kawan,burung liar walaupun boleh bela,tapi nyanyi tak kuat sebab hati dia sentiasa takut orang.
mahu dia lawan pun mesti tak boleh punya,
i kena tangkap 3 ekor,boleh bela 6bulan,makan kuat.tapi nyanyi sikit.
lagi tak syiok sebab langgar cage tiap tiap hari.
jadi i kasih terbangkan.
lagi bailk bela dari kecil.
yang tua punya kaki dia banyak kulit keras,
kuku macam robot.
muda punya kaki licin,
bulu warna coklat pada akhir wingnya masih ada 2 keping.
u mahu beli magpie cari i lah.
belum tukar bulu ada 6ekor.
harga rm100 ke rm300,semua jantan.gred A dan gred B.
yang sudah tukar bulu.rm150 ke rm400 ada 4 ekor.
boleh latih untuk laga.
location=kepong
contact 0179387676

User avatar
azmil_takuya
The Great Eagle
Posts: 2525
Joined: Tue Dec 07, 2010 7:18 am
Location: kajang selangor.....ipoh perak
Location: kajang selangor.....ipoh perak

Re: nak jinakkan murai d tangkap..

Postby azmil_takuya » Thu May 05, 2011 2:00 am

x juga bro.....x smestinyer tngkap liar x buka suara....
tgk baka jg bro....ade yg dpt 2 trus buka mulut.....
lg best dgr suara dier....laga jgn ckap ler.....
mmg kaki laga pnyer....hati pn besar pnyer.....
smua brung nie ikut baka jg bro......x bleh ckap yg liar nie x best.........

User avatar
dramang
Wise Owl
Posts: 644
Joined: Fri Dec 11, 2009 7:47 pm
Location: setiu terengganu

Re: nak jinakkan murai d tangkap..

Postby dramang » Mon May 09, 2011 5:52 pm

ye betol tu mil,. ambe penah gak bela yg bapak liar punye, tiap ari nak letak makanan musti pecah muka langgar sangka,. tapi yg besnye bile tak nampak ambe, baik punye lawan suara ngan yg bebas tu, pagi2 je mesti riuh duk belawan, tapi tak sabar, ambe lepaskan ia pegi,.. hehehehe :lol: :lol:
Image
dalam kenangan...

User avatar
zamri
Wise Owl
Posts: 823
Joined: Sun Jul 19, 2009 11:21 am
Location: Whitesand, Ke Rai Estuary

Re: nak jinakkan murai d tangkap..

Postby zamri » Tue May 10, 2011 12:04 am

ambe lepaskan ia pegi,.. hehehehe :lol: :lol:

bro Dramang ni sememangnya berprikeburungan...mudah leleh..ni mesti tengok Dilwale Duniya Le Jayenge - Shah Rukh Khan n Kajol minggu lepas leleh juga... :lol: :lol: :lol: :lol:
"NO WOMEN NO CRY'...I SHOOT THE SHERIFF"
selising@gmail.com


Return to “Murai Kampung (Magpie Robin)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest