Ajar makan

Bahagian Bahasa untuk topik 'Magpie Robin". This is the Malays Version for Magpie Robin species.
User avatar
dramang
Wise Owl
Posts: 644
Joined: Fri Dec 11, 2009 7:47 pm
Location: setiu terengganu

Re: Ajar makan

Postby dramang » Thu Oct 07, 2010 4:52 pm

:lol: :lol: :lol:
Image
dalam kenangan...

User avatar
mr. pete
Moderator
Moderator
Posts: 618
Joined: Tue May 15, 2007 9:45 am
Location: Petaling Jaya

Re: Ajar makan

Postby mr. pete » Fri Oct 08, 2010 1:16 am

zul langat wrote:
tak pa...tuan tanah tak perasaan.....tanah dia luas.... :lol: :lol:


Elok lah tu... :lol:

User avatar
zul langat
Wise Owl
Posts: 879
Joined: Tue Jul 28, 2009 3:19 am
Location: KUALA LANGAT

Re: Ajar makan

Postby zul langat » Sat Oct 09, 2010 10:18 am

mr. pete wrote:
zul langat wrote:
tak pa...tuan tanah tak perasaan.....tanah dia luas.... :lol: :lol:


Elok lah tu... :lol:


alamakkkkkkkkk anak saudara dia mai le... :lol: :lol: :lol:

ngobokjambo
Flying Bird
Posts: 65
Joined: Sat Aug 21, 2010 10:47 am
Location: kelate

Re: Ajar makan

Postby ngobokjambo » Sat Oct 09, 2010 12:09 pm

kalau anak sedara yang lelaki kena ati2 sket bro....kalau anak dara takpe...hehehe

adiMURAI
Wise Owl
Posts: 355
Joined: Tue Dec 29, 2009 4:42 am
Location: shah alam
Location: shah alam/jeniang kedah

Re: ajar mkn..

Postby adiMURAI » Fri Oct 15, 2010 8:08 pm

anuat wrote:jangan le sebut2 pasal pancing kat sini......sedih pulak batang pancing
kat sudut rumah tu.....dah lama depa bertapa.... :lol: :lol: :lol:


Sama la kita, sejak dua menjak ni tak ada kesempatan lagi nak p mengai[/quote]


hai sebut pasal mancing ni teman pun sama jgak dah lego setengah dah batang pancing mesin.. bru2 ni ada pertandingan mancing kat shah alam hadiah 40k.. meleleh je teman dengar, tp apakan daya ikan dah kurang mcm burung jgak.. pg bwak ais blik bwk angin ja...tp bgusnya min brung ni bini teman sokong sesangat la.. apa idaknya x pg mana asyik duduk d umh ja bckp dgn brung..klu mancing 2,3 ari dah tentu kat laut..hehehe apapun setiap hobi ada kepuasanya..
ok ubh topik!!!

teman dlu ada 3 ekor ank mb mkn suap.. teman pun x tahan nak besuap.. smpai pg keja pun tghari lari blik umh suapkan ank mb ni..tuan x mkn lg ank mb mkn dlu.. letih.. akhirnya teman campurkan dgn sekor mb tua.. apa yg teman lihat si mb tua ni dia suapkan ank 2 dgn ulat.. bila teman tgk 2 teman pcya je la kat mb tua ni... 2 ari lepas 2 teman tgk ank ni dah pandai mkn sendiri..tp tetap teman basahkan dedak 2.. sebab ank... risikonya plak.. bila dah 2bln teman nak asingkan ank ni jd liar plak..klu nak cuba.. pastikan si tua 2 bleh terima ank2 bru ni... takut brung dah garang mati plak di libas si tua....

maaf teman bnyak crita.........
adisharma

User avatar
mr. pete
Moderator
Moderator
Posts: 618
Joined: Tue May 15, 2007 9:45 am
Location: Petaling Jaya

Re: ajar mkn..

Postby mr. pete » Sat Oct 16, 2010 7:31 am

adiMURAI wrote: ...teman dlu ada 3 ekor ank mb mkn suap.. teman pun x tahan nak besuap.. smpai pg keja pun tghari lari blik umh suapkan ank mb ni..tuan x mkn lg ank mb mkn dlu.. letih.. akhirnya teman campurkan dgn sekor mb tua.. apa yg teman lihat si mb tua ni dia suapkan ank 2 dgn ulat.. bila teman tgk 2 teman pcya je la kat mb tua ni... 2 ari lepas 2 teman tgk ank ni dah pandai mkn sendiri..tp tetap teman basahkan dedak 2.. sebab ank... risikonya plak.. bila dah 2bln teman nak asingkan ank ni jd liar plak..klu nak cuba.. pastikan si tua 2 bleh terima ank2 bru ni... takut brung dah garang mati plak di libas si tua....

maaf teman bnyak crita.........


Hai bro,

Info yang cukup bagus! Rasanya ramai antara kita yang rasa tertekan untuk suap makan kat anak burung :D

Memandangkan ia berkenaan MB, elok juga info ini ditambahkan kepada topik pantang larang mb dan tips berguna.


Return to “Murai Kampung (Magpie Robin)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest