KESESUAIAN RACIK TUK MERBOK

Section in Malays language for discussing about the merbok pikat...
Rusmie
Weaning Bird
Posts: 38
Joined: Thu Dec 29, 2011 4:50 pm
Location: Sentul

KESESUAIAN RACIK TUK MERBOK

Postby Rusmie » Thu Mar 01, 2012 3:50 am

Pada sifu2 kat sini...sy nk bertanye adakah racik tekukur sesuai tak digunakan untuk merbok....atau dah ada jual merbok punye?

green_bird
Talking Birds
Posts: 171
Joined: Tue May 24, 2011 1:55 am
Location: perak

Re: KESESUAIAN RACIK TUK MERBOK

Postby green_bird » Thu Mar 01, 2012 4:51 am

racik terkukur pun blh guna tp kurang sesuai,
racik merbok gelungnya kecil sikit,
selalunya org yg mikat guna racik,dia pkai pikat merbok betina,
maafla klu info ni slh,klu slh otai2 blh btlkan.. :oops:

User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: KESESUAIAN RACIK TUK MERBOK

Postby KEDAHmaju » Sun Mar 04, 2012 4:46 am

salam..
bagi pendapat saya yg masih baru nih...
if guna racik tekukuq, majority sangkut di kepala sbb semasa dia kuak (kembang ekor) BH akan melulu ke denak,
tekukur lain, dia masuk mengiring.. merbok dia terpa ke depan.. sbb tuh, majority sangkut kepala...
selalu orang guna racik sebagai langkah akhir nak dapatkan merbok idaman (REWARD)
saiz yg sesuai bagi merbok, if nak sangkut kaki.. kecil sedikit daripada tekukuq, dan besar skit daripada racik pelepah..
besar sikit daripada duit 5kupang...

kalau salah tolong betulkan..

green_bird
Talking Birds
Posts: 171
Joined: Tue May 24, 2011 1:55 am
Location: perak

Re: KESESUAIAN RACIK TUK MERBOK

Postby green_bird » Tue Mar 06, 2012 4:42 am

sy sokong bro kedahmaju,
slalunya org guna jebak je mikat merbuk.

arie
Flying Bird
Posts: 65
Joined: Mon Nov 15, 2010 12:39 am
Location: alor setar, kedah

Re: KESESUAIAN RACIK TUK MERBOK

Postby arie » Sun Mar 18, 2012 1:53 am

racik merbok bulatan gelungnya kecil dari tekukur...kena tempah la...pakai racik kukur pun boleh tp bila pacak condongkan 45 darjah...setakat aku duk main x pernah lagi kena kepala suma kena kaki...aku pakai denak jantan dan betina untuk kes burung reward saja...hihi..


Return to “Merbok Pikat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest