Camne nk bg pikat cepat bunyi bila pg memikat.

Section in Malays language for discussing about the merbok pikat...
User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: Camne nk bg pikat cepat bunyi bila pg memikat.

Postby KEDAHmaju » Tue Mar 06, 2012 8:05 am

sama la, aku pun masih belajar :wink: :mrgreen:

arie
Flying Bird
Posts: 65
Joined: Mon Nov 15, 2010 12:39 am
Location: alor setar, kedah

Re: Camne nk bg pikat cepat bunyi bila pg memikat.

Postby arie » Sun Mar 18, 2012 2:26 am

kita klu nak belajaq kita kena belajaq secara praktikal dari a dulu kemudian b ...aku pun belajaq sendiri ja makan masa 2-3 tahun ....aku dulu tangkap sendiri ja bh pakai racik n sambau sbb denak x ada...ada yg aku beli dari ladung kedai...aku bela gantung keliling rumah sampai ada orang marah...dari situ kita dpt perhatikan jenis2 suara n perangai merbok...kaji sisik sisik n bulu tengok perangai dia mcm mana...kemudian dah galak dirumah pi ajaq jebak pula...tu pon mcm2 perangai duk ada ...ada yg boleh pakai..ada yg x boleh...try n error..dari situ kita belajar dan dpt pengalaman yg amat berharga dlm dunia merbok...berbeza dgn org yg byk duit...apa nak kesah ...beli denak baik ja terus main...tapau penuh ladung...tapi kepuasannya x sama dgn hasil tgn sendiri...nak cerita mcmana pun aku x pandai tapi itulah bykkan bersabar dlm dunia merbok...bkn kedekut ilmu no...x gitu KM...hehehe... :sorry:

User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: Camne nk bg pikat cepat bunyi bila pg memikat.

Postby KEDAHmaju » Mon Mar 19, 2012 2:42 pm

betui... aku pun sama..

mola2 main merbok, beli BH ladung saja..

warijat
Weaning Bird
Posts: 26
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:58 am
Location: bota kanan

Re: Camne nk bg pikat cepat bunyi bila pg memikat.

Postby warijat » Sat Mar 24, 2012 1:23 pm

arie dan KM..aku pun sama....merbok yg aku ade ni tangkap guna racik umpan kambu....skrg sudah ajar masuk jebak dan bunyi..BH ade dtg lawan bunyi..tp aku tak try lg sbb br sehari masuk jebak daaa...cuma belum masa nak try naik kantau..sbb kantau tak dapat lg (dah order)..hehehehhe...harap2 menjadi ler...


Return to “Merbok Pikat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest