Istilah² serta Loghat / Lorat

Section in Malays language for discussing about the merbok pikat...
jessejames
Wise Owl
Posts: 715
Joined: Mon May 05, 2008 1:01 pm
Location: kuala lumpur

Re: Istilah² serta Loghat / Lorat

Postby jessejames » Mon Feb 02, 2009 12:08 pm

KEDAHmaju wrote:kah kah kah.. kalau 40an, masih muda lagi.. xda masalah kalau cari lagi, tp, sendiri mau igt la.. takut kau tidor diluar saja.. :mrgreen:


KM,kalau dah ada yang lain tak apa tidur luar,pegi saja rumah lain,yang aku risau dah tua nanti tidur kat rumah kebajikan org2 tua,tu diah menitik air mata kenangkan masa muda.Eh salah topik km,wah bro nampak gaya kita 2 org ajer topik ni,kalau takde lain masuk tutup kedai tak lama lagi.
Regards,
jessejames.

User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: Istilah² serta Loghat / Lorat

Postby KEDAHmaju » Tue Feb 03, 2009 12:38 am

xpa JJ, kalau OFF TOPIK hal2 yg ada faedah utk semua.. :wink:
aku suka cara kau bahaskan isu itu.. tersentuh jugak hati aku! :?


jessejames wrote:KM,kalau dah ada yang lain tak apa tidur luar,pegi saja rumah lain,yang aku risau dah tua nanti tidur kat rumah kebajikan org2 tua,tu diah menitik air mata kenangkan masa muda.Eh salah topik km,wah bro nampak gaya kita 2 org ajer topik ni,kalau takde lain masuk tutup kedai tak lama lagi.

User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: Istilah² serta Loghat / Lorat

Postby KEDAHmaju » Wed Sep 16, 2009 2:25 am

Image
WaLAu LaNgkAH TaK BeRTeMu,
TaNgaN TaK BeRJaBaT,
UcaP TaK TeRDeNgaR,
MaTA TaK BeRTeNTaNG...
MoHoN MaAF sEGaLa KekHiLaFaN =
KeRaNA aDa TiKaNyA
MaTa SiLaP MeMaNdANg,
TeLiNGa SaLaH MeNdeNgaR,
LiDaH TeRLaNjuR BeRkATa-KatA
DaN HaTi TeRsaLaH MeNDuGa.


Disini, aku ingin mengucapkan Salam 'Eidul Fitr kepada smua muslimin dan muslimat warga MBF..
dan aku ingin memohon maaf jika ada
TERkasar bahasa,
TERsilap bicara,
TERmarah yang tak kena,
TERtanya tak tentu hala,
TERsasul yang tak sengaja,
TERpukul kat mana-mana,
TERpekik di telinga,
TERhantuk di kepala,
TERpinjam harta benda,
TERmoody tak semena-semena,
TERumpat bila-bila,
TERusik yg sengaja,

tergatal, tergedik, ter'over'
dan segala punya TER yg negatif la..
Maaf Zahir & Batin!

sepanjang aku berbicara & memantau forum ini.. aku hanyalah manusia biasa, milki naluri yg sama(mcm lagu siti pulakk)
sesiapa yg beraya di KEDAH DARUL AMAN aka KEDAH SEJAHTERA, boleh la hubungi aku di talian (016-492 7145),
kalau berdekatan boleh la kita bersua muka, berkenal-kenal, mengeratkan lagi tali persaudaraan..
insyallah, raya kedua saya ada di rumah di alor setar! hari raya pertama di rumah mertua di KUBUR PANJANG, PENDANG...

JEMPUTLAH SEMUA WARGA MBF tanpa mengenal bangsa @ usia ke rumah aku pada hari raya kedua..

jessejames
Wise Owl
Posts: 715
Joined: Mon May 05, 2008 1:01 pm
Location: kuala lumpur

Re: Istilah² serta Loghat / Lorat

Postby jessejames » Wed Sep 16, 2009 2:43 pm

Ai say KM,nak beri ucapan selamat hari raya sampai setengah muka?minta maaf sana sini,bayak ke dosa kau?kah...kah..kah;orait2 aku maafkan semua kesalahan kau,harap begitu jugak dgn kau.

ps,dengar khabar carbide kau beli sampai 20 kilo,nak main meriam buluh,betul ke km?,dnt play2 dgn meriam buluh ni,bahaya nanti tak dapat raya,tapi kalau dah beli tu tapi tak pakai tak apa,tumbuk carbide campurkan dgn dedak brg..huh!brg pasti meletup..kah..kah,jgn marah bro,bulan baikni kita bergurau.jumpa lagi.
Regards,
jessejames.

User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: Istilah² serta Loghat / Lorat

Postby KEDAHmaju » Thu Sep 17, 2009 2:38 am

aku kan banyak posting, mesti banyak silap.. bila banyak silap, pasti banyak dosa.. hahaha...

itu carbide aku sudah kasi sama merbok & jambui.. mmg meletop2 pun.. cuma aku tak kasi tahu sama kau saja.. :mrgreen: :wink:

User avatar
Bayan
Talking Birds
Posts: 159
Joined: Tue Apr 07, 2009 5:25 pm
Location: Nilai, NS.
Location: Nilai, NS.
Contact:

Re: Istilah² serta Loghat / Lorat

Postby Bayan » Thu Sep 17, 2009 6:27 am

Salam Lebaran buat Hampa semua...
Aku dah ada dekat Kulim nie(cuti 10 hari... raya sakan nie..). Teringin jugak nak p beraya dengan burung burung KEDAHMaju tu.... :D


Return to “Merbok Pikat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest