Kisah Benar - Adegan-adegan menangkap Merbok

Section in Malays language for discussing about the merbok pikat...
User avatar
dance4rain
The Great Eagle
Posts: 3238
Joined: Tue Aug 08, 2006 3:53 pm
Location: Melaka
Contact:

Re: Kisah Benar - Adegan-adegan menangkap Merbok

Postby dance4rain » Wed Jan 26, 2011 3:35 pm

Dah lama tak simpan & training merbok pikat ni. Hari tu dapat 2 anak yang jatuh sarang. Tak tau makan lagi. Jadi dipendekkan cerita, kedua-dua dah besar & mula bunyi. Sekarang masa untuk training je.
Ada jinak sikit. Dah setengah jam lebih tenggek kat jari saya tak gerak2. Jari dah mula letih. Kalau yang dua ni jadi pikat.... hoooh! dasyhat. Sapa cakap parrot je boleh jinak ;-)

Merbok handfed setakat ni boleh tahan juga :-D

Image
Image

User avatar
dance4rain
The Great Eagle
Posts: 3238
Joined: Tue Aug 08, 2006 3:53 pm
Location: Melaka
Contact:

Re: Kisah Benar - Adegan-adegan menangkap Merbok

Postby dance4rain » Wed Jan 26, 2011 5:06 pm

Amacam JJ? nak buat exchange program ke? pikat jadi tukar dengan pikat akan jadi hehehe!

Image

jessejames
Wise Owl
Posts: 715
Joined: Mon May 05, 2008 1:01 pm
Location: kuala lumpur

Re: Kisah Benar - Adegan-adegan menangkap Merbok

Postby jessejames » Thu Jan 27, 2011 3:54 pm

[quote="dance4rain"]Amacam JJ? nak buat exchange program ke? pikat jadi tukar dengan pikat akan jadi hehehe!

Tak mau la D4R ,itu brg sayur tu,tak payah tukar ambik ajer brg aku yg dah jadi.Brg kau pada jari tu bolih jadi tapi karaoke,pikat rasa2 tak bolih jadi pikatla.Nanti aku pos brg hutan yg kena jebak...kalau ada masa la.
Regards,
jessejames.

User avatar
dance4rain
The Great Eagle
Posts: 3238
Joined: Tue Aug 08, 2006 3:53 pm
Location: Melaka
Contact:

Re: Kisah Benar - Adegan-adegan menangkap Merbok

Postby dance4rain » Fri Jan 28, 2011 3:15 pm

Aiya! Sekarang jebak tak main lagi. Sudah diharamkan dari segi undang2. Itulah nak train pikat zaman moden. Tak pakai jebak atau racik punya. Jom ikut saya :-D

Image
Image

User avatar
KEDAHmaju
Moderator
Moderator
Posts: 1161
Joined: Tue Mar 18, 2008 9:34 am
Location: KEDAH
Location: alor setar, kedah darul aman, malaysia
Contact:

Re: Kisah Benar - Adegan-adegan menangkap Merbok

Postby KEDAHmaju » Mon Jan 31, 2011 9:03 am

wow d4r,
jaga.. nnt BH naik landing atas tangan kau... :wink: :mrgreen:

User avatar
dance4rain
The Great Eagle
Posts: 3238
Joined: Tue Aug 08, 2006 3:53 pm
Location: Melaka
Contact:

Re: Kisah Benar - Adegan-adegan menangkap Merbok

Postby dance4rain » Mon Jan 31, 2011 3:04 pm

KM,
Ah! ini lah kaedah baru menangkap merbok. Kena latih sikit sebab racik dan jebak sudah tak boleh pakai.

Kaedah baru. 1) Duduk macam patung batu dengan pikat di tangan 2) Kalau pikat tak rajin, boleh pakai kaset atau handphone 3) Standby nak terkam bila BH datang dekat 4) Terkam dengan tangan yang tak memegang pikat - mudah-mudahan rezeki mengizinkan :lol:

Kelebihan cara ini adalah kalau pikat tak "main angin" - boleh tolong lambung-lambungkan dia :oops:
Image


Return to “Merbok Pikat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest