My First big Parrot...

A cockatoo is a parrot that is any of the 21 species belonging to the bird family Cacatuidae, the only family in the superfamily Cacatuoidea. Along with the Psittacoidea (true parrots) and the Strigopoidea (large New Zealand parrots), they make up the order Psittaciformes (parrots). The family has a mainly Australasian distribution, ranging from the Philippines and the eastern Indonesian islands of Wallacea to New Guinea, the Solomon Islands and Australia.
User avatar
sswardah
Egg
Posts: 4
Joined: Fri May 11, 2012 7:22 am
Location: taman cahaya masai, pasir gudang , malaysia

Re: My First big Parrot...

Postby sswardah » Thu Jun 21, 2012 10:48 am

saya pendatang baru di mbf ni, saya pun baru memiliki umbrella cockatoo jg, n keadaan nya pn sama, dia tak nak makan epal, kat kedai dia makan tapi bila dah beli bawa balikm rumah dia tak nak makan.. asyik makan kuaci je, saya risau, berat badan dia makin menyusut, masa angkat dia , saya dapat rasa ringan sangat badan dia.. apa nak buat ya bagi dia selera makan semula dan apa makanan yang dia boleh makan ya.. umbrella saya ni macam takut je, dia tak nak dekat dengan saya dan keluarga, kita buka sangkar dia nak bagi dia keluar pun dia tak nak keluar, kalau kita letak dia atas stand dia, masa kita leka, dia lari masuk balik dalam sangkar dia.. apa nak buat kalau macam tu ya? tolong saya... trima kasih...

jganesh1285
Talking Birds
Posts: 105
Joined: Wed Oct 06, 2010 3:56 am
Location: Kulim/KL/Ipoh

Re: My First big Parrot...

Postby jganesh1285 » Wed Jun 27, 2012 1:53 pm

What is the age of bird?
Younger ones are easier to be adjusted to new surroundings compared to an older one.

Cuba bagi dia makan -
1. Jagung
2. Papaya
3. Kacang Panjang
4. Apple
5. Try giving formulated diet if you do not provide much of the above.


Return to “Cockatoos”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest